Curriculum Vitae

print deze pagina

Drs. C.J.B. (Karel) Janssen
freelance consultant gericht op organisatie- en procesinnovaties

Persoonlijke gegevens

Adres: Van Voorst tot Voorststraat 53, 5262 AM Vught
Mobiel: 06 – 25 02 07 81
E-mail: kareljanssen@ver-ander.nl
Geboren: Leeuwarden, 13 april 1960
Burgerlijke staat: Gehuwd, twee kinderen.

Opleiding

1979-1987 Bestuurlijke Informatiekunde, Rijksuniversiteit Groningen
1987- heden Trainingen General-, Project-, Change- en Workflowmanagement Information Strategy Planning
2010-2011 Studie Black Belt Lena SIX SIGMA (af te ronden januari 2011)

Persoonskenmerken

Werkervaring

2011 - heden Verandermanager/ eigenaar van Ver-ander.nl, Gericht op Organisatie- en procesinnovatie, Vught
  • Een nieuw en secure Matchingssysteem aan het realiseren bij de Gemeente Utrecht (2022- heden)
  • Een urgentie systeem voor 12 doelgroepen gerealiseerd bij programma Wonen van de Gemeente Amsterdam;
  • Het intrekken en omzetten ;van vergunningen gerealiseerd bij Programma Varen van de Gemeente Amsterdam;
  • Achterstanden WOZ weggewerkt bij de Belastingen van de Gemeente Amsterdam;
  • Koppelingen gerealiseerd van het nieuwe Erfpacht systeem met de basis administraties bij de gemeente Amsterdam;
  • Een routekaart opgezet voor de ICT-projecten van de BOM;
  • Een Portfolio management tak mee opgezet bij Dimensys ;
  • Verbetering gerealiseerd van het CRM proces en in post afhandeling (30% workload vermindering) van Octrooien en Merken bureau AOMB;
  • Opzetten van een integraal content management systeem voor Philips Medical systems op basis van de Scrum techniek.
2003 - 2011 Senior Business Consultant / programmamanager bij DCE/Altran-CIS, bureau voor business- en procesinnovatie, Schiphol
  • Het doorvoeren van een procesherinrichting voor de trade afdeling van Delta Energy met een breed draagvlak bij zowel de ICT afdeling als de business;
  • Het organiseren van een DCE Operational Risk management seminar met prof. Eijffinger als spreker;
  • Projecten bij van Lanschot gedurende een periode van 2 jaar:
    • Het doorvoeren van procesverbeteringen voor HRM;
    • Het doorvoeren van procesverbeteringen voor de afdeling Credit Risk Management in het kader van Basel-2;
    • Selectie en implementatie van een internationaal betaalservice (multibanking-)systeem voor de afdeling Business Banking;
  • Herinrichting van de marketing- en serviceafdelingen bij een fusie binnen Waternet;
  • Leiding geven aan een Europese aanbesteding ‘Applicatieonderhoud en –beheer’ voor UWV en CWI;
  • Opzet van een nieuwe procesarchitectuur voor het ministerie van Landbouw, Natuur en Visserij in het kader van de nieuwe Europese richtlijnen.
1999 - 2003 Senior consultant / programmanager bij Altuïtion, bureau voor businessinnovatie vanuit ICT- en Marketingkennis, ‘s-Hertogenbosch
  • Opzet van een gemeenschappelijke contentmanagement voor de tussenpersonen van Nationale Nederlanden en de Westland Utrecht Bank;
  • Als crisismanager realiseren van de koppeling tussen de backoffice en de frontoffice, inclusief inrichten infrastructuur en callcenter, voor een grote vergelijkingssite van verzekeringsproducten binnen Nederland;
  • Opzet en invoering van een cross sellingsconcept ter versterking van een tussenpersoon bij een grote zorgverzekeraar in Nederland;
  • Het bereiken van synergie in de frontoffice van verschillende labels van ASR.
1997 Informatiemanager bij Intermec, barcode industrie, Nijmegen (3500 medewerkers waarvan 750 in Europa)
  • Eindverantwoordelijk voor de ICT tijdens en na de fusie van 3 bedrijven in 15 landen met bijbehorende veranderingsprocessen. Systemen: SAP, Baan en Scala.
  • Aanpak en gebruik van standaard functionaliteit bij de migratie van de CRM- en ERP-systemen in Europa die vervolgens model hebben gestaan voor de VS en Azië.
  • Tot stand brengen van een communicatiestuctuur (framerelay) voor de 15 vestigingen;
  • Opzet van een E-commerce toepassing voor de sales-organisatie in Duitsland.
1993 Informatiemanager bij Algemene Werkgevers Vereniging (AWV), Heemstede
  • Opzet en invoering van een projectmatige manier van werken voor de gehele organisatie;
  • Onderhoud en verbetering van de functiewaarderingssystemen.
1990 Informatiemanager bij Philips Machinefabrieken, Eindhoven
  • Begeleiding van het management buy-out proces met onderzoek en advies op organisatie- en informatieinrichting;
  • Opzet van het informatiebeleid;
  • Verbetering van de analysemogelijkheid van een marketing informatiesysteem;
  • Opzet en invoering van een EDI-link in verband met autorized tradership status van Philips.
1987 Informatieanalist/ functioneel ontwerper bij Philips Application System & Services, Consultants for Business Information, afdeling Marketing, Eindhoven.
  • Vernieuwing (functioneel ontwerp) van een marketinginformatiesysteem voor de divisies Lighting, Consumer Electronics en DAP.

Overige activiteiten

Zeezeilen, hockey, vinologie, lid van de werkgroep kennismanagement ‘Training Interactie Management’ (TIM), Eindhoven, oud-lid Juniorkamer ‘s-Hertogenbosch, 1982-1983: praeses studentenvereniging, Groningen.

Talen

Engels, Duits en Frans

Karel Janssen

Van Voorst tot Voorststraat 53
5262AM Vught
Tel 06-25020781
E-mail: info@ver-ander.nl